CVT powder clutch problems.

Micra 1.3 gx, cvt transmission, 1997, 52000 km.

Problems:
- Real difficulties changing between N to D/Ds and back to N, P to R is much easier when engine running (when engine is not running it changes all gears without problems). Sometimes it doesn't go into D at all, so have to restart car and it might work changing gears (although transmission doesn't seem to be happy by the sound of it).
- When driving and breaking to a standstill, just before stopping it makes a few hops forward, really annoying.
- At around 40-50 km/h it makes the same sort of hops.
- Other then that the car runs fine.

Dashboard indicates no warning lights. Changed transmission oil but no real change to the better. Nissan authorized service said powder clutch needs replacement, cost between 2-3000 euros parts only!

The car had been standing still around 6 months before driving it. I read somewhere that this could cause rust in wires and the electromagnetic powder clutch wouldn't work too well? But they didn't mention this at nissan service?

Anyway, the car is in top shape, like new... just the transmission causing troubles.

Any ideas what to do withouth paying 2-3000 euros just for the parts?
 
Micra 1.3 gx, transmission cvt, 1997, 52000 km.

Problèmes:
- De réelles difficultés pour passer de N à D/D et revenir à N, P à R est beaucoup plus facile lorsque le moteur tourne (lorsque le moteur ne tourne pas, il passe tous les rapports sans problème). Parfois, il ne passe pas du tout en D, il faut donc redémarrer la voiture et cela peut fonctionner en changeant de vitesse (bien que la transmission ne semble pas satisfaite du son).
- Lors de la conduite et du freinage à l'arrêt, juste avant de s'arrêter, il fait quelques sauts en avant, vraiment ennuyeux.
- Vers 40-50 km/h, il fait le même genre de sauts.
- A part ça, la voiture fonctionne bien.

Le tableau de bord n'indique aucun voyant d'avertissement. Huile de transmission changée mais pas de réel changement pour le mieux. Le service agréé Nissan a déclaré que l'embrayage à poudre devait être remplacé, coûtant entre 2 et 3 000 euros, pièces seulement !

La voiture était immobilisée environ 6 mois avant de rouler. J'ai lu quelque part que cela pourrait provoquer de la rouille dans les fils et que l'embrayage électromagnétique à poudre ne fonctionnerait pas très bien ? Mais ils n'en ont pas parlé au service Nissan ?

Quoi qu'il en soit, la voiture est en parfait état, comme neuve... juste la transmission qui cause des problèmes.

Avez-vous une idée de quoi faire sans payer 2 à 3 000 euros rien que pour les pièces ?
Hello, did you solve the problem please ? I am in the sme situation with my 1.0i 16v CVT 1997. Thanks for your help ! Loïc
 
Hello, did you solve the problem please ? I am in the sme situation with my 1.0i 16v CVT 1997. Thanks for your help ! Loïc
You can get the brushes refurbished at most alternator/starter refurbish shops. But the powder clutch also can go bad (powder gets a bit of moisture in it over the years and gets stuck together) The factory manual is on here somewhere and that contains some info about measuring the ma going to the clutch and contains more diagnostic steps.
 
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